Ein Artikel von Berhold Seewald in der "Welt":
"Erst um 550 n. Chr. berichten byzantinische Quellen von den „Sklabenoi“. Woher sie stammten und wie sie in kurzer Zeit einen Großteil Europas besiedelten, könnte ein neues Kulturmodell erklären." [...]
Nastawk Berholda Seewalda we „Welće“:
„Hakle wokoło 550 po Chrystu rozprawjeju bycantinske žórła wo ‚Sklabenach‘. Wotkel pochadźachu a ka da w krótkim času wulki dźěl Europy wobsydlichu, móhł nowy kulturny model wujasnić.“ […]
Ab sofort liegen die Hauptkapitel dieser Webseite "Was ist Heidentum?", "Die Slawen in Deutschland", "Altslawische Religion" und "Wendische Götter" vollständig auch auf Obersorbisch vor. Übersetzt wurden sie von Richard Bígl.
Wot nětka su hłowne kapitle tutych domjacych stronow „Što je pohanstwo?“, „Słowjenjo w Němskej“, „Starosłowjanska nabožina“ a „Połobskosłowjanscy bohowje“ tež dospołnje po hornjoserbsku. Přełožiłe su so wot Richarda Bígla.
Der Orphische Kreis feiert ein musisch-poetisches Fest in elegantem Ambiente zum Frühlingsbeginn.
Der Orphische Kreis sind Uwe Nolte, Baal Müller und Rudolf
Sonnenkind.
Uwe Nolte liest veröffentlichte sowie unveröffentlichte Gedichte aus seinem Rußland-Zyklus "Schirjaevo". Der Dichter und Musiker schöpft aus Märchen und Volks-Erinnerung, alten
Überlieferungen, eigenem Erleben und mischt Banales und Sakrales zu eigenem Mythos.
Baal Müller bereist in seinen Dichtungen mythische Stätten und heilige Orte Nord- und Ostdeutschlands, an denen das Heidentum länger als anderswo lebendig geblieben ist. Seine
Gedichte behandeln wendische Götter wie Swantowit und Triglaw, Gestalten der sorbischen Sagenwelt wie die Mittagsfrau, Krabat und den Schlangenkönig, und schildern
eigene Erlebnisse auf eine Weise, die das Ewige und Überzeitliche im Vergessenen und Verborgenen zum Ausdruck kommen läßt.
Rudolf Sonnenkind ist ein Folk-Künstler, der seine hintergründige Lyrik auf eine ganz eigene Weise darbietet, die sich zwischen den großen deutschen Liedermachern und dem
romantischem Neofolk bewegt. Viele seiner Lieder sind von Sehnsucht und Schwermut, Weite und Magie des Ostens geprägt.
Orfiski kruh swjeći muzisko-poetiski swjedźeń w powabnej srjedźiznje k počatkej nalěća.
Orfiski kruh su Uwe Nolte, Baal Müller a Rudolf Sonnenkind.
Uwe Nolte čitaše wozjewjene kaž tež njewozjewjene basnje ze swojeho ruskeho cykla „Širjajewo“. Basnik a hudźbnik čerpa z bajkow a ludoweho spominanja, starych podaćow a swojeho
dožiwjenja, měšajo banalne a sakralne do swójskeho mytha.
Baal Müller wobjězdźi swojich basnjach mythiske městna a swjatnišća połnócneje a ranišeje Němskeje, při kotrychž je pohanstwo wostało dlěje žiwe hač druhdźe. Twórby jednaju wo
połobskosłowjanskich bohach kaž Swjatowiće a Třihłówje, postawach z mócnarstwa serbskich bajow, kaž su to na přikład připołdnica, Krabat a hadźacy król, předstajicy basnikowe dožiwjenja na tajke
wašnje, zo wěčne a nadčasne přestanjetej być zapomnjene a skryte.
Rudolf Sonnenkind je folkowy wuměłc, kiž předstaja swoju hódančkojtu lyriku po cyle swojotnym wašnju, mějo jenak blisko k wulkim němskim spěwotwórcam a romantiskemu neofolkej.
Mnohe jeho pěsnje charakterizujetej žedźba a ćežkomyslnosć, kaž tež dalina a wuchodne kuzłarstwo.
Lesung aus der "Wendischen Fahrt" in Berlin-Mitte. Einige Impressionen ...
Čitanje z „Połobskosłowjanskeje jězby“ w Berlinje-Srjedźinje. Někotre zaćišće …
Baal Müller bereist mythische Stätten und sakrale Orte Nord- und Ostdeutschlands, an denen das westslawische Heidentum länger als anderswo lebendig geblieben ist. Seine Gedichte behandeln wendische Götter wie Swantowit und Triglaw, Gestalten der sorbischen Sagenwelt wie die Mittagsfrau, Krabat und den Schlangenkönig und schildern eigene Erlebnisse auf eine Weise, die das Ewige und Überzeitliche im Vergessenen und Verborgenen zum Ausdruck kommen läßt.
Der Stil seiner Lyrik umfaßt ein breites Spektrum von archaischer Schroffheit über die Schlichtheit des deutschen Volksliedtons bis hin zu formvollendeten Sonetten und Terzinen. Am ehesten mit Stefan George und Rolf Schilling vergleichbar, prangt seine Lyrik in einem in der deutschen Dichtung lange nicht mehr gewagten Pathos des Schönen wie des Dunklen und Nachtseitigen. Der erlesene Reim oder das prunkvolle Bild sind bei ihm jedoch nie artifizieller Selbstzweck, sondern bleiben in einer mythischen Gesamtschau verwurzelt, die sich bald im Kleinen und Besonderen zeigt, bald an einem fernen Horizont verschwimmt.
Baal Müllers "Wendische Fahrt" ist Lebensreise und Schatzsuche auf den Spuren einer nie geschriebenen, aber plötzlich als ungeahnte Möglichkeit aufscheinenden "Wendischen Edda" - geschrieben von einem Dichter des 21. Jahrhunderts.
Lieferbar beim Arnshaugk Verlag (post@poeterey.de), im Buchhandel oder (auf Wunsch vom Autor signiert) über diese Seite (95 S., Leinen, 14,80 €)
Baal Müller pućuje po bajnych a swjatych městnach dołhoranišeje Němskeje, na kotrychž wosta wječornosłowjanske pohanstwo dlěje žiwe hač druhdźe. Jeho basnje wobjednaju połóbskosłowjanskich bohow kaž Swjatowita a Třihłowa, serbske bajkowe postawy jako připołdnicu, Krabata a hadźaceho króla; jednaju wo swójskich dožiwjenjach, namakajcy wěčne a nadčasne wěcy w zabyću a skryću.
Stil jeho basnjow saha wot šěrokeho spektra starožitneje rěznosće přez jednory zwuk němskeje ludoweje pěsnje hač k formalnje dokonjanym zněłkam a tercinam. Bywajcy najskerje přirunajomna ze Stefanom Georgim a Rolfom Schillingom, krasni so jeho lyrika w pathosu rjanosće a ćěmnoty, na kotryž so němskim basnistwje žno dołho nichtó njezwaži. Wubrany rym abo pyšny wobraz njejstej wšak pola njeho z wuměłskim samozaměrom, ale wostanjetej zakorjenjenaj w cyłkownej mytologiji, kotraž so pak w maličkosći a wosebitosći jewi, pak na dalnym horiconće rozpłuwa.
„Wendische Fahrt“ Baala Müllera je z žiwjenskim pućom a pokładopytanjom po stopach ženje njespisaneje, ale njejapcy jako móžnosć so jewjaceje „Połóbskosłowjanskeje eddy“ – zbasnjeneje w 21. stolěću.
K dóstaću nakładnistwje Arnshaugk (post@poeterey.de), knižnym wobchodźe abo (na přeće wot awtora signowana) přez tule domjacu stronu (95 s., płat, 14,80 €)
Artikel in der Zeitung "Die Welt": Die Wunderwaffe der Slawen scheiterte vor Byzanz
Nowiny „Die Welt“: Dźiwotwórna bróń Słowjanow zwrěšći před Bycancom
Eine Sendung von Radio Prag über heutiges slawisches Heidentum in Tschechien und unsere befreundeten Vereine Rodná víra und Slovanský kruh: Von Koupadlo bis Kračun: Rückbesinnung auf das slawische Heidentum in Tschechien.
Wusyłanje Radia Praha wo dźensyšim słowjanskim pohanstwje w Čěskej republice a naju spřećelenymaj towarstwomaj Rodná víra a Slovanský kruh: Wot kupadła do kračuna – dopomnjenje na słowjanske pohanstwo čěskich krajach.
Baal Müller wird vom 14. bis 17. Juli an der diesjährigen Tagung des ECER (European Congress of Ethnic Religions) in Prag teilnehmen. Zusammen mit anderen deutschen Teilnehmern wird er über das heutige Heidentum in Deutschland sprechen und sein Konzept eines zeitgemäßen Heidentums vorstellen. Einladung und Programm sind hier einsehbar.
Baal Müller budźe so wot 14. do 17. pražnika na lětušim wuradźowanju ECERa (Europskeho kongresa europskich nabožinow) w Praze wobdźělić. Hromadźe z druhimi němskimi wobdźělnikami chce wón wo dźensnišim pohanstwje Němskej porěčeć a swój koncept načasneho pohanstwa předstajić. Přeprošenje a program stej tu k wobhladanju.
Auch dieses Jahr nahmen wir am 30.10. am Fest der Erd- und Fruchtbarkeitsgöttin Mokosch im tschechischen Mokošín teil:
Tež lětsa so wobdźělichmoj dnja 30. winowca na swjedźenju Mokoše, bohowki zemje a płódnosće, w čěskim Mokošínje:
Die September-Ausgabe der Zeitung "Serbske Nowiny" berichtete über unsere Veranstaltung im Rahmen des Tags der Oberlausitz am 21. August: "Slawisches Heidentum neu entdeckt" (S. 3 der deutschen
Ausgabe):
„Serbske Nowiny“ rozprawichu póndźelu po 21. žnjencu wo naju zarjadowanju we wobłuku Dnja Hornjeje Łužicy: „Stare pohanstwo – nowe hibanje“ (titlna strona):
Am 21.08.2015 um 17.00 Uhr in der Gaststätte Culinarium in der Großen Brüdergasse 10 in Bautzen werden Richard Bígl, PhD, und Dr. Baal Müller über wendisches Heidentum sprechen und diese Homepage präsentieren. Baal Müller wird einen Vortrag zu folgendem Thema halten:
Die Häupter des Swantowit - slawisches Heidentum in Deutschland gestern und heute
Faszinierend und geheimnisvoll ist die verschollene Kultur unserer slawischen Vorfahren in Nord- und Ostdeutschland. Wir kennen die märchenhaften Namen versunkener Städte - Arkona, Rethra und Vineta -, wir wissen aus mittelalterlichen Berichten von drei-, vier- oder sogar siebenköpfigen Gottheiten, und wir haben in volkstümlichen Märchen von Wassermännern, Zwergen und der schreckenerregenden Mittagsfrau gehört. Nirgends war Deutschland so lange heidnisch wie auf Rügen und in der Lausitz. Was wissen wir noch über den Glauben der alten Slawen oder Wenden? Was ist unter "Heidentum" überhaupt zu verstehen? Und gibt es auch heute noch - oder wieder - slawisches Heidentum in Deutschland?
Dnja 21. žnjenca 2015 w 17.00 hodźin budźetaj Budyskim hosćencu Culinarium na Wulkej Bratrowskej 10 Richard Bígl, PhD, a Dr. Baal Müller rěčeć wo pohanstwje Połobskich Słowjanow a předstajić tele domjace strony. Baal Müller budźe němsce k sćěhowacej temje přednošować:
Swjatowitowe hłowy – słowjanske pohanstwo w Němskej wčera a dźensa
Fascinowaca a potajnosćiwa je zasypana kultura našich słowjanskich prjedownikow sewjernej a wuchodnej Němskej. Znajemy bajkojte mjena zapadłych městow – Arkony, Retry a Winety –, wěmy ze srjedźowěkowych rozprawow wo tři-, štyri- abo samo sydomhłowatych bójstwach, a smy ludowych basničkach wo wódnych mužach, ludkach a strašnej připołdnicy słyšeli. Nihdźe njeje Němska tak dołho pohanska była kaž na Rujanach a we Łužicy. Što wěmy hišće wo wěrje starych Słowjanow, wosebje Połobskich? Što ma so scyła pod „pohanstwom“ rozumić? A eksistuje-li tež dźensa hišće – abo zaso – słowjanske pohanstwo Němskej?
Filozof a spisowaćel Dr. Baal Müller a čěski rěčespytnik Richard Bígl zwažitaj so na chětro njeznaty terrain.
Dočasneho přizjewjenja njeje trjeba; zastup je swobodny.
http://www.culinarium-bautzen.de
"Nur wenige Meter von der Steilküste entfernt haben Archäologen am Kap Arkona auf Rügen einen sensationellen Fund gemacht. Die Forscher vom Landesamt für Kultur- und Denkmalpflege Mecklenburg-Vorpommerns sind auf Überreste eines Zeremonienhauses aus dem 11. Jahrhundert gestoßen." Fortsetzung hier, weitere Informationen hier.
„Na Arkoninym wuběžku Rujanow jeno mało metrow daleko wot nahłeho pobrjoha su archeologojo sensacionalne wotkryće sčinili. Slědźerjo Krajneho zarjada za hladanje kultury a pomnikow Mecklenburgsko-Předpomorskeje su storčili na powostanki swjatnicy z jědnateho lětstotka.“ Pokročowanje tudy, dalše informacije tudy (woboje němsce).